1 Kasım 2013 Cuma

Suzuki V-Strom 650

2012 öncesine kadar DL650 olarak da bilinen Suzuki'nin bu 647cc'lik modeli, yurdumuzda epeyce tutuldu. Aynı modelin 1000cc'lik modeli de Türkiye'de 2010'a kadar satılmaya devam ediyordu. Sonra Suzuki Türkiye'nin aldığı bir kararla sadece DL650'ler Türkiye'ye getirilir oldu.

2004-2011 Suzuki DL650 V-Strom

Suzuki DL1000 V-Strom


Suzuki ilk V-Strom modelini 2004 yılında piyasaya sundu. "Dual purpose" yani çift amaçlı olarak lanse edilen bu model, enjeksiyonlu, aluminyum şaseli ve V motor yapısında olup, aslen Suzuki SV650'nin motor bloğu üzerine ufak bir kaç rutuşa sahip bir motor bloğundan alıyordu gücünü. Moturun teknik detaylarına fazla girmeyeceğim. Zira bu detaylar internetten ve Suzuki'nin resmi sayfasından rahatlıkla bulunabilinir.

Daha çok asfalt sürüşü için tasarlanmıs motor, enduro sınıfında olmasa da bu sınıfa teğet geçen motordur. Çift silindiri, sürüş pozisyonu, sürüş konforu, krenaj yapısı, 2012 sonrası modeller için standart olan ABS tertibatı, döküm jantları ile asfaltta inanılmaz bir sürüs keyfi sağlasa da 19" ön tekeri, görece yüksek torku, yerden yüksekliği, ve yine fazla plastik aksamı olmaması ile enduro sınıfının da teğetinden geçmektedir.

2004'te üretilmeye başlanan bu motor, 2007'de silindir başına çift buji, ABS seçeneği, gibi ufak tefek modifikasyonlarla 2006 öncesi modellerinden ayrılacak olsa da esas değişimi 2012 yaşadı V-Strom modeli. 650 cc'lik modelindeki temel hatlar korunmasına karsın kasasında epeyce değişikliğe gidildi. Kafa krenaji daha ufak ve dar olan, depo altı krenajı nerdeyse kaldırılan, ön farları daha küçülmüş, koltuğu ve gösterge paneli tamamen yenilenmiş, benzin deposu 2 L yakın ufaltılan bir model çıktı karşimiza. Motor aksamı ile fazla oynanmamış olması, motor mühendisliğinin ne kadar sağlam ve güvenilir olduğunun gostergesiydi. 1000 cc'lik modeli kasa olarak aynı kaldı.



2012 sonrası Suzuki V-Strom 650

Baştan da dediğimiz gibi V-Strom bir enduro sınıfı motorsiklet değil, asla da böyle bir iddiası olmadı. O yüzden de Paris-Dakar gibi zorlu çöl yarışlarında hiç boy göstermedi. Ama boy gösterdiği bambaşka bir alan vardı: Dünya turu. Evet, gerek 650 ve gerek 1000cc modelleri ile bir çok macera tutkunu insan ve çift bu motor ile Agulhas'tan Sibirya'ya, Anchorage'dan Ushuaia'ya, Londra'dan New York'a kadar yerküre üzerinde yüzbinlerce kilometreyi geride bırakarak seyahatlerini tamamladılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder