1 Kasım 2013 Cuma

Demir, Beyaz Atlarımız

Ezgin Yamaha XT660Z Tenere aldı Fethiyeli iyi bir motorcudan. Motor oldukça temiz ve full aksuarlı. Aldığında 17500 Km'deydi motor. Bir ara Tenereler üzerine daha geniş yazı yazacağım. Tenere efsane bir motordur. Sele yüksekliği biraz daha alçak olsa benim de tercihlerim arasında olabilirdi.

Ezgin ve 2009 Tenere'si

Bense 2012 model Suzuki DL650-L2 V-Strom'dan yana tercihimi kullandım. Bundan bir önceki motorum da 2007 model, bordo bir V-Strom 650 K7'ydi ve oldukca memnum kalmıştım. Beni ta Fas'a kadar götürüp getirmişti. 2012'de kasası değişti, motorunda bir kaç değişiklik yaptılar ve üretimine devam ettiler. Ben de bir önceki tecrübelerimden dolayı tekrar V-Strom'dan yana tercihimi kullandım. V-Strom hakkında da ayrı bir yazı yazacağim.

Motor başında Efe ile pazarlık

Motoru Urla'da yaşayan ve İzmir'de çalışan bankacı bir arkadaştan aldım. Pürüzsüz bir alış-veriş oldu. Motora çok çok iyi bakmış. Zaten aldıktan 11 ay sonra, 2500 Km'de bana sattı. Aldığımda üzerinde aksesuar olarak sadece orijinal Suzuki elçik koruma ve Suzuki karter koruma vardı. Ben ilk önce Givi marka koruma demiri taktırdım. Touratech Zega yan çantalarım olduğu için bugün Touratech Türkiye'den yan çanta taşıma demirleri ısmarladım. Bir ay içinde elimde olacak nasipse. Bunun yanında dün de Hepco and Becker orta sehpa aldım. Suzuki orta sehpa için 950 TL para istediler. Bununla birlikte yeni kasa V-Strom, eski kasaya gore 2-3 santim daha yüksek. Sağ olsunlar VStrom Türkiye'nin (www.vstromturkiye.org) yardımsever üyelerinden Kaiser ile irtibata geçtim ve onun İstanbul'da tanıdığı bir döşemeci vasıtasıyla koltugu 2-3 santim traşlatacağım. Haftaya çarşamda yine bir VStrom Türkiye üyesi olan Karabatak koltuğu İstanbul'a götürecek ve koltuk biraz daha alçaltılmiş şekilde bana geri gelecek.

Motora yaptığım harcamalar:
Touratech yan çanta demirleri: 680 TL
Hepco and Becker orta sehpa: 424 TL
Koltuk alçaltma: 100 TL
Givi koruma demiri: 297 TL

Daha önce elimde mevcut olan aksesuarlar:
Garmin GPSMap 60 CSx
GPS tutucu
12V güç çıkışı

Bunların yanında Givi tur camı da alabilirim. Henüz buna karar vermedim. Bir kaç uzun yol yaptıktan sonra buna karar vereceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder